Fiziktedavi ve Rehabilitasyon

Kurumumuzda özel gereksinimli bireyler, uzman fizyoterapistimiz tarafından; motor geliÅŸim, fonksiyonellik, kas kuvveti, koordinasyon ve denge, eklem hareketi, duyu-algı, ortezleme, spastisite ve el becerileri açısından deÄŸerlendirilir. Elde edilen sonuçlar doÄŸrultusunda sosyal, psikolojik ve zihinsel geliÅŸimleri göz önüne alınarak uzman fizyoterapistimizin kılavuzluk edeceÄŸi ve ailenin götüreceÄŸi bir program belirlenir.

Tedavi programını destekleyecek yardımcı cihazlar (atel, yürüteç, ayakkabı seçimi, gece splinti) tespit edilir ve çocuk fizyoterapistinin takibinde tedavi programı uygulamaya koyulur.

Fizyoterapi

Fizyoterapi gereksinimi olan çocuklara ve yetiÅŸkinlere , normal motor geliÅŸim evreleri dikkate alınarak yapılan deÄŸerlendirme sonucunda, bireye özel olarak hazırlanan fizyoterapi programı fizyoterapistimiz tarafından uygulanır. Bu programın esas amacı, çocuÄŸa ve yetikÅŸinlere günlük yaÅŸamında mümkün olduÄŸu kadar bağımsızlık kazandırmak ve yaÅŸam kalitesini arttırmaktır. Uygulanan fizik tedavi programları, aileye verilen ev egzersizleri ile ailenin de katılımı saÄŸlanarak programın etkinliÄŸi artırılır.

• Tansiyon veya beyin kanaması sonucu geçirilen felçler

• Omurilik yaralanmalarına baÄŸlı felçler

• Kas hastalıkları